KONTAKTY:
Mgr. Pavla Bubeníčková
Antala Staška 47,
140 00 Praha 4
Mobil: 603 115 632
E-Mail:
p.bubenickova@seznam.cz
Web:
www.prodys-bubenickova.cz
PaedDr. Zdeňka Janhubová
kontaktní osoba pro
oblast Moravy
Zábřeh,
nám. Osvobození 255/28
Mobil: 605 871 502
E-mail:
z.janhubova@centrum.cz
Web:
www.spirala-zabreh.cz
www.prodys-bubenickova.cz
Mgr. Dana Vojtovičová
Kancelář: Plkovská 2934/1,
Praha 9 – Horní
Počernice
Telefon: 608 863
652
E-mail:
dvojtovicova@seznam.cz
Web:
www.prodys-bubenickova.cz
Bc. Kateřina Jiroušová
Kancelář: Antala
Staška 47
Mobil: 777 266 286
E-mail:
k.bubenickova@seznam.cz
Web:
www.prodys-bubenickova.cz
Mgr. et Bc. Blanka Ptáčková
Přeštická 12, Praha 10 - Hostivař
Kancelář: Praha 4, Platónova 26
Kancelář: Svitavy, Malé náměstí 18
Mobil: 607 788 083
E-mail:
ptackova.bl@seznam.cz
Web:
www.prodys-bubenickova.cz
|
Stále častěji se ve škole potkáváme s dětmi, které mají nejrůznější
problémy s učením. Neúspěchy ve školní práci mohou být příčinou nechuti
k učení, frustrace, stresu, nakonec i odmítání školy. Často vedou ke
ztrátě důvěry ve vlastní schopnosti a někdy až k poruchám chování.
Škola rodičům problémových dětí nabízí a doporučuje návštěvu
specializovaného pracoviště, kde je dítě odborně vyšetřeno, je stanoven
individuální plán a postup nápravy.
Pozornost je věnována i dětem, které jsou podle názoru rodičů i učitelů
označovány jako lenošné a hloupé, jindy zas vychytralé.
Na druhé straně ani učitelé nemají často žádné vysvětlení pro selhávání
některých dětí ve třídě a mohou reagovat vyvíjením zvýšeného tlaku na
dítě i jeho rodiče.
Děti se pak ocitají v tíživé situaci, uzavírají se a selhávají nejen ve
škole, ale i v běžném životě, často se zhoršuje jejich zdravotní stav a
pediatr velmi těžce zjišťuje příčinu častého onemocnění.
Kromě diagnostických služeb, metodické pomoci a konzultací pro rodiče,
pedagogy i veřejnost nabízíme program, který je určen pro děti, u nichž
se objevují chyby v příjmu a zpracování informací, vyskytují se
nepřesnosti při provádění určitých úkonů – zaznamenáváme sníženou úroveň
rozvoje dílčích funkcí, které jsou potřebné pro bezproblémové zaškolení
dítěte i pro jeho celkový zdravý vývoj.
Dítě je otestováno, je určen druh a stupeň
oslabení dílčích funkcí.
Rodičům je vysvětlen a předveden způsob práce, které se pak společně
s dítětem věnují doma.
Základem pro speciálně pedagogickou péči je systém funkcionálně
terapeutických cvičení, které pomáhají vytvářet co nejefektivnější
spojení mezi aktivovanými oblastmi mozku.
Tato spojení pak již pracují spolehlivě, bez oklik a zbytečného
hledání.
Denním cvičením tak dochází k vytvoření nových nervových spojení
v mozku, která již zůstávají stabilní a nevyhasínají.
Tato nabídka je směřována k dětem s dyslexií, dysgrafií, dysortografií,
LMD, potížemi s koncentrací pozornosti, výchovnými problémy, DMO,
autismem,
a dále pak je možností pro všechny rodiče, kteří mají pocit, že chtějí
pro svoje roztěkané a stresované dítě něco udělat..
Využít ji mohou i dospělí jedinci, zejména po mozkové příhodě, úrazech
hlavy…
Motto:
Jestliže si chci od někoho něco vzít, musím mu to nejdříve sám dát.
To znamená – jestliže od dítěte očekávám soustředěnost, cílevědomost
a klid, musím mu dát příklad toho, jak se to všechno dělá.
Jestliže od dítěte očekávám pozornost, musím mu ji sám věnovat dříve
než ji budu žádat od něj.
Jiřina Prekopová
|